Swojskie klimaty i groteskowa makabra w podhalańskiej mieścinie. Polskie miasteczko Twin Peaks – pamiętamy dzieło Davida Lyncha - mogłoby się nazywać Biały Dmuchawiec.
Taki właśnie tytuł nosi sztuka 27- letniego studenta reżyserii Mateusza Pakuły obdarzonego filmową fantazją, obwołana najciekawszym debiutem dramaturgicznym ostatnich lat. Osią sztuki, określanej jako Góralska Masakra, przechodzącej momentami w czarną komedię, jest prywatne śledztwo prowadzone przez dwójkę młodych ludzi w sprawie brutalnego mordu z małżeńskim trójkątem w tle.
Błyskotliwy dialog, soczysty jak u Masłowskiej język, przekazują gorzką refleksję nad wynaturzeniami polskiej obyczajowości, moralnym upadkiem i przenikaniem zła we wszystkie sfery życia. Sztuka przerażająca, zabawna i zastanawiająca zarazem.
Małgorzata Gnot
Grzegorz Józefczuk,
Gazeta Wyborcza,
29 marca 2010
Andrzej Z. Kowalczyk,
Kurier Lubelski,
29 marca 2010