Kuba Kowalski

Rocznik 1981. Studiował sinologię na Uniwersytecie Warszawskim i w National Taiwan Normal University w Tajpej na Tajwanie oraz reżyserię teatralną w PWST im. L.Solskiego  w Krakowie. Był asystentem Krystiana Lupy przy pracy nad spektaklem Zaratustra wg Fryderyka Nietzschego w Starym Teatrze w Krakowie.  W 2005 roku w ramach projektu K.O. 3 wyreżyserował krótką operę współczesną Ich bin Rita Detleva Glanerta w Hebbel-Theater w Berlinie. Jest autorem spektakli Niepokoje wychowanka Törlessawg Roberta Musila (Teatr Dramatyczny w Warszawie), Manhattan Medea Dei Loher oraz Kiedyś szło lepiej Emmanuela Darleya (Teatr im. S.Jaracza w Olsztynie), Zwodnica Thomasa Middletona i Williama Rowleya, Eva Peron Copiego, Ciała obce Julii Holewińskiej orazŻycie jest snem Pedro Calderona de la Barca (Teatr Wybrzeże w Gdańsku), Stephanie Moles dziś rano zabiła swojego męża, a potem odpiłowała mu prawą dłoń Maliny Prześlugi (Laboratorium Dramatu w Warszawie), Kotka na rozpalonym blaszanym dachu Tennessee Williamsa oraz Mizantrop Julii Holewińskiej i Kuby Kowalskiego (Teatr Polski w Poznaniu), Wichrowe Wzgórza wg Emily Brontë oraz Szkarłatny płatek i biały wg Michela Fabera (Teatr Studio w Warszawie), Dolce Vita Julii Holewińskiej i Kuby Kowalskiego (Teatr im. J.Kochanowskiego w Opolu), Good Night Cowboy Julii Holewińskiej i Kuby Kowalskiego (koprodukcja Teatru Dramatycznego im. J.Szaniawskiego w Wałbrzychu i Teatru Warszawy w Warszawie), Pani Bovary wg Gustawa Flauberta (Teatr im. J.Osterwy w Lublinie), Zachodnie wybrzeże Bernarda-Marie Koltèsa(Teatr im. S.Żeromskiego w Kielcach). Ponadto, przygotował plenerowe widowisko GRILL/walka wre gorąca na podstawie Pastorale Amelii Hertzówny (Muzeum Powstania Warszawskiego) oraz instalację dźwiękową Fryderyk Chopin. Ciennik osobisty na podstawie listów kompozytora  z muzyką Sławka Kupczaka (Dolny Ogród Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego).

Kuba Kowalski

Rocznik 1981. Studiował sinologię na Uniwersytecie Warszawskim i w National Taiwan Normal University w Tajpej na Tajwanie oraz reżyserię teatralną w PWST im. L.Solskiego  w Krakowie. Był asystentem Krystiana Lupy przy pracy nad spektaklem Zaratustra wg Fryderyka Nietzschego w Starym Teatrze w Krakowie.  W 2005 roku w ramach projektu K.O. 3 wyreżyserował krótką operę współczesną Ich bin Rita Detleva Glanerta w Hebbel-Theater w Berlinie. Jest autorem spektakli Niepokoje wychowanka Törlessawg Roberta Musila (Teatr Dramatyczny w Warszawie), Manhattan Medea Dei Loher oraz Kiedyś szło lepiej Emmanuela Darleya (Teatr im. S.Jaracza w Olsztynie), Zwodnica Thomasa Middletona i Williama Rowleya, Eva Peron Copiego, Ciała obce Julii Holewińskiej orazŻycie jest snem Pedro Calderona de la Barca (Teatr Wybrzeże w Gdańsku), Stephanie Moles dziś rano zabiła swojego męża, a potem odpiłowała mu prawą dłoń Maliny Prześlugi (Laboratorium Dramatu w Warszawie), Kotka na rozpalonym blaszanym dachu Tennessee Williamsa oraz Mizantrop Julii Holewińskiej i Kuby Kowalskiego (Teatr Polski w Poznaniu), Wichrowe Wzgórza wg Emily Brontë oraz Szkarłatny płatek i biały wg Michela Fabera (Teatr Studio w Warszawie), Dolce Vita Julii Holewińskiej i Kuby Kowalskiego (Teatr im. J.Kochanowskiego w Opolu), Good Night Cowboy Julii Holewińskiej i Kuby Kowalskiego (koprodukcja Teatru Dramatycznego im. J.Szaniawskiego w Wałbrzychu i Teatru Warszawy w Warszawie), Pani Bovary wg Gustawa Flauberta (Teatr im. J.Osterwy w Lublinie), Zachodnie wybrzeże Bernarda-Marie Koltèsa(Teatr im. S.Żeromskiego w Kielcach). Ponadto, przygotował plenerowe widowisko GRILL/walka wre gorąca na podstawie Pastorale Amelii Hertzówny (Muzeum Powstania Warszawskiego) oraz instalację dźwiękową Fryderyk Chopin. Ciennik osobisty na podstawie listów kompozytora  z muzyką Sławka Kupczaka (Dolny Ogród Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego).


Reżyseria/Opracowanie tekstu
REŻYSERIA I ADAPTACJA
ADAPTACJA I REŻYSERIA
Sponsorzy/patroni