- Sylwestrowa noc w Teatrze Osterwy
- "Sonata Kreutzerowska" już w ten weekend na Małej Scenie
- Voucher do Teatru Osterwy
Śmierci nie ma, człowiek nie umiera. "Stamtąd" to monodram, oparty na intymnych przeżyciach aktora, który powrócił do życia po 30 dniowej śpiączce.
Czy istnieje Margot, która nie występuje w kontekście swojej rodziny? Czy Claude, mimo wieku, może jeszcze wieść ekscytujące życie?
Poszukajmy wspólnie granicy, na której horror dotyka groteski. Wejdźmy do świata Słowian i odkryjmy konsekwencje, z którymi przyjdzie się zmierzyć bohaterom „Balladyny”.
„Wielki człowiek do małych interesów” to komedia o potrzebie bycia ważnym, wpływowym, sprawczym i docenionym.
Jeśli zastanawiacie się, czy nie powinniście iść do psychiatry, to prawdopodobnie powinniście.
Historie o istotach „nie z tego świata”, legendy ludowe, podania i wierzenia stały się inspiracją dla jednego z najsłynniejszych utworów kultury jidysz. Ponad sto lat temu pisarz i badacz folkloru żydowskiego, Szymon An-ski, stworzył sztukę teatralną „Dybuk". Tekst ten i postać jego autora, zainspirowały esej sceniczny Radka Stępnia, który pyta o sens i aktualny wymiar duchowości oraz o to, co pozostało dziś z dawnego żydowskiego Lublina. W ten sposób powstał spektakl na motywach „Dybuka" i historii żydowskiego miasta.
Siłą teatru jest możliwość konfrontowania się z samym sobą. Oswajanie własnych lęków. Rozświetlanie ciemności. O tym opowiada „Jeanne” i po to ją robimy.
Antygona w Nowym Jorku Janusza Głowackiego to jedna z najwybitniejszych sztuk napisanych po polsku w XX wieku. Akcja sztuki rozgrywa się w środowisku bezdomnych i imigrantów zamieszkujących slumsy i dzielnice nędzy w jednej z największych i najbogatszych metropolii. Sztuka ma charakter ostrej, śmiesznej i uniwersalnej tragifarsy, która dotyczy każdego z nas.
Akcja kultowej książki dla młodzieży Edmunda Niziurskiego z 1961 roku, rozgrywa się na szkolnych korytarzach. Od tamtej pory zmienił się system nauczania, program, nauczyciele, uczniowie, czasy się zmieniły. Niezmienna pozostała odwieczna wojna między nauczycielami a uczniami. Jak odwlec sprawdzian z polskiego? Jak przetrwać historię i chemię? Każdy nauczyciel ma swoją piętę achillesową, słabość, którą wystarczy poznać a potem realizować SPOSÓB.
To komedia dla takich jak Ty! Czyli dla tych, którzy czują deficyt endorfin. Takich, którzy wierzą, że śmiech to zdrowie i którzy – mając dosyć zwariowanego życia – szukają wariactwa w teatrze!
Ciężkie czasy Michała Bałuckiego to sztuka z 1889 roku, w której autor obnaża liczne wady szlachty polskiej. W tym zestawieniu przodują: próżność, chciwość czy uleganie zachciankom. Dzięki trafnie skreślonym portretom psychologicznym postaci i humorystycznie przedstawionym wątkom, sztuka jest świetną rozrywką, ale też pozostawia gorzką refleksję, w kontekście oceny uprzywilejowanych grup społecznych.
To słodko-gorzka opowieść o kobiecie, która w życiu pragnęła dwóch rzeczy: kochać i być kochaną. Miłosny zawód budzi jednak w bohaterce wątpliwość, czy zawarty związek małżeński może kiedykolwiek stanowić bezpieczną polisę na szczęście i czy w związku z tym, warto składać swój los w rękach jakiegokolwiek człowieka.
Monodram Daniela Salmana w reżyserii Łukasza Lewandowskiego na podstawie noweli Lwa Tołstoja.
Wyjątkowe wydarzenie dla maluchów, które odwiedzają teatr po raz pierwszy. Twórczynie spektaklu zabierają dzieci i rodziców w podróż po czterech porach roku.
"Ich czworo" to jedna z najbardziej znanych komedii Gabrieli Zapolskiej. Historia małżeńskiego trójkąta, o której sama autorka pisała – „tragedia ludzi głupich”.
Za wieloznacznym tytułem stoi nieprosta historia dwóch osób. ON – dystyngowany pan w średnim wieku, ONA – tajemnicza, młoda kobieta. Nic o nich nie wiemy, zaczynamy więc od pierwszych minut spektaklu zadawać pytania. Kim są: oddzielnie, dla siebie, w jakim celu się spotkali? Śledzimy grę w „kto jest kim”, w udawanie i szczerość, i ta gra nas intryguje, wciąga.
Z jednej strony głęboko poruszająca, z drugiej kontrowersyjna tematyka – wszechobecnej kontroli, oddziaływania technologii na człowieka, konsumpcjonizmu, kryzysu wartości, wolności i indywidualizmu jednostki – sprawia, że historia niezmiennie stanowi lustrzane odbicie rzeczywistości, przez co pozostaje przerażająco aktualna.
Tramwaj zwany pożądaniem Tennessee Williamsa to spektakl, który zmienił oblicze amerykańskiego i światowego teatru. W Osterwie zobaczymy inscenizację w reżyserii Kuby Kowalskiego, reżysera znakomicie przyjętych przez lubelską publiczność przedstawień Pani Bovary i Diabeł i tabliczka czekolady.
Od paryskiej premiery w 2011 r. "Prawda" Floriana Zellera cieszy się niesłabnącą popularnością. Tu, w komediowym tyglu, żarty słowne przeplatają się z dowcipami sytuacyjnymi, serwując humor w czystej postaci!
"Księżyc i magnolie" - sztuka, napisana przez Rona Hutchinsona, rozgrywa się w ciągu pięciu dni i nocy, podczas których trzy sławy Hollywoodu końca lat trzydziestych XX. wieku gorączkowo pracują nad scenariuszem adaptacji "Przeminęło z wiatrem" Margaret Mitchell. Niezadowolony z dotychczasowych efektów pracy producent filmu David O. Selznick podejmuje desperacką decyzję: przerywa zdjęcia, zamyka się we własnym gabinecie z nowym scenarzystą i reżyserem, by poprawić scenariusz i wznowić produkcję.
Spektakl Małe zbrodnie małżeńskie to dramat sceniczny oparty na idei Tanga. Tango jako gatunek muzyczny ma na celu ukazanie namiętności pomiędzy kobietą a mężczyzną, namiętności nieskonsumowanej.
Tłem powieści jest historia dwóch żyjących obok siebie rodzin szlacheckich – średnio zamożnych Korczyńskich i zubożałych, żyjących jak chłopi Bohatyrowiczów. Dzieli ich niemal wszystko: sposób życia, status społeczny i zamożność, ale łączy wspólna przeszłość – zbrojna walka ramię w ramię o wolną, lepszą Polskę - epoka wielkich, wspólnych marzeń, której kres położył upadek powstania. Na tym tle rozwija się historia miłości Justyny i Jana najmłodszego pokolenia Korczyńskich i Bohatyrowiczów.
Wyjątkową przewodniczką podczas Zwiedzania Teatru Osterwy będzie Anna Nowak – aktorka, pasjonatka historii i dobry duch teatru. Nikt tak jak Ona nie zna historii lubelskiej sceny oraz nie potrafi tak o niej opowiadać. Bilety do kupienia w kasie Teatru.