Kalendarz
PNWTŚRCZWPTSOBND
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
25
26
28
29
30
31
Spektakle
jak płakać w miejscach publicznych

Jeśli zastanawiacie się, czy nie powinniście iść do psychiatry, to prawdopodobnie powinniście.

Między światami. Dybuk. Esej sceniczny

Historie o istotach „nie z tego świata”, legendy ludowe, podania i wierzenia stały się inspiracją dla jednego z najsłynniejszych utworów kultury jidysz. Ponad sto lat temu pisarz i badacz folkloru żydowskiego, Szymon An-ski, stworzył sztukę teatralną „Dybuk". Tekst ten i postać jego autora, zainspirowały esej sceniczny Radka Stępnia, który pyta o sens i aktualny wymiar duchowości oraz o to, co pozostało dziś z dawnego żydowskiego Lublina. W ten sposób powstał spektakl na motywach „Dybuka" i historii żydowskiego miasta. 

Jeanne

Siłą teatru jest możliwość konfrontowania się z samym sobą. Oswajanie własnych lęków. Rozświetlanie ciemności. O tym opowiada „Jeanne” i po to ją robimy.

Hamlet na sprzedaż

Kim jest Hamlet dla współczesnego widza? Czym jest on dla aktorów Teatru im. J. Osterwy w Lublinie i dla miasta? Spektakl na podstawie „Studium o Hamlecie”, „Requiem” i „Śmierci Ofelii” Stanisława Wyspiańskiego.

Antygona w Nowym Jorku

Antygona w Nowym Jorku Janusza Głowackiego to jedna z najwybitniejszych sztuk napisanych po polsku w XX wieku. Akcja sztuki rozgrywa się w środowisku bezdomnych i imigrantów zamieszkujących slumsy i dzielnice nędzy w jednej z największych i najbogatszych metropolii. Sztuka ma charakter ostrej, śmiesznej i uniwersalnej tragifarsy, która dotyczy każdego z nas.
 

Sposób na Alcybiadesa

Akcja kultowej książki dla młodzieży Edmunda Niziurskiego z 1961 roku, rozgrywa się na szkolnych korytarzach. Od tamtej pory zmienił się system nauczania, program, nauczyciele, uczniowie, czasy się zmieniły. Niezmienna pozostała odwieczna wojna między nauczycielami a uczniami. Jak odwlec sprawdzian z polskiego? Jak przetrwać historię i chemię? Każdy nauczyciel ma swoją piętę achillesową, słabość, którą wystarczy poznać a potem realizować SPOSÓB. 

Czego nie widać

To komedia dla takich jak Ty! Czyli dla tych, którzy czują deficyt endorfin. Takich, którzy wierzą, że śmiech to zdrowie i którzy – mając dosyć zwariowanego życia – szukają wariactwa w teatrze!

Ciężkie czasy

Ciężkie czasy Michała Bałuckiego to sztuka z 1889 roku, w której autor obnaża liczne wady szlachty polskiej. W tym zestawieniu przodują: próżność, chciwość czy uleganie zachciankom. Dzięki trafnie skreślonym portretom psychologicznym postaci i humorystycznie przedstawionym wątkom, sztuka jest świetną rozrywką, ale też pozostawia gorzką refleksję, w kontekście oceny uprzywilejowanych grup społecznych.

Mój boski rozwód

To słodko-gorzka opowieść o kobiecie, która w życiu pragnęła dwóch rzeczy: kochać i być kochaną. Miłosny zawód budzi jednak w bohaterce wątpliwość, czy zawarty związek małżeński może kiedykolwiek stanowić bezpieczną polisę na szczęście i czy w związku z tym, warto składać swój los w rękach jakiegokolwiek człowieka.

Sonata Kreutzerowska

Monodram Daniela Salmana w reżyserii Łukasza Lewandowskiego na podstawie noweli Lwa Tołstoja.

Cztery pory roku

Wyjątkowe wydarzenie dla maluchów, które odwiedzają teatr po raz pierwszy. Twórczynie spektaklu zabierają dzieci i rodziców w podróż po czterech porach roku.

Ich czworo

"Ich czworo" to jedna z najbardziej znanych komedii Gabrieli Zapolskiej. Historia małżeńskiego trójkąta, o której sama autorka pisała – „tragedia ludzi głupich”.

Diabelski młyn

Za wieloznacznym tytułem stoi nieprosta historia dwóch osób. ON – dystyngowany pan w średnim wieku, ONA – tajemnicza, młoda kobieta. Nic o nich nie wiemy, zaczynamy więc od pierwszych minut spektaklu zadawać pytania. Kim są: oddzielnie, dla siebie, w jakim celu się spotkali? Śledzimy grę w „kto jest kim”, w udawanie i szczerość, i ta gra nas intryguje, wciąga.

Nowy wspaniały świat

Z jednej strony głęboko poruszająca, z drugiej kontrowersyjna tematyka – wszechobecnej kontroli, oddziaływania technologii na człowieka, konsumpcjonizmu, kryzysu wartości, wolności i indywidualizmu jednostki – sprawia, że historia niezmiennie stanowi lustrzane odbicie rzeczywistości, przez co pozostaje przerażająco aktualna.

Nora

Dom lalki Ibsena – wystawiany często pod tytułem Nora – powszechnie uważa się za pierwszy otwarcie feministyczny tekst w historii dramatu. Ibsen rozgrywa akcję swojej sztuki w trzy dni świąt Bożego Narodzenia i ukazuje zupełnie świeckie, feministyczne „odrodzenie” swojej bohaterki.

Tramwaj zwany pożądaniem

Tramwaj zwany pożądaniem Tennessee Williamsa to spektakl, który zmienił oblicze amerykańskiego i światowego teatru. W Osterwie zobaczymy inscenizację w reżyserii Kuby Kowalskiego, reżysera znakomicie przyjętych przez lubelską publiczność przedstawień Pani Bovary i Diabeł i tabliczka czekolady.

Prawda

Od paryskiej premiery w 2011 r. "Prawda" Floriana Zellera cieszy się niesłabnącą popularnością. Tu, w komediowym tyglu, żarty słowne przeplatają się z dowcipami sytuacyjnymi, serwując humor w czystej postaci!

Historyja o chwalebnym Zmartwychwstaniu Pańskim
I po dziś dzień ludzie wierni,
Po wszytkim świecie nabożni
Weselą się i radują,
Gdy to sobie spominają.
 
„Historyja o chwalebnym Zmartwychwstaniu Pańskim”
Mikołaj z Wilkowiecka
W lubelskiej adaptacji „Historyji …” twórcy łączą różne światy: sacrum i profanum, codzienność z religijnością, to co współczesne, z tym co dawne. To też wyjątkowe spotkanie aktorów teatru repertuarowego z Teatru im. Juliusza Osterwy z aktorami Ośrodka Praktyk Teatralnych „Gardzienice”. We wspólnej pracy zespół aktorski, budujący spektakl pracował zgodnie z zasadą wzajemności, która jest charakterystyczna dla gardzienickiego stylu.
Księżyc i magnolie

"Księżyc i magnolie" - sztuka, napisana przez Rona Hutchinsona, rozgrywa się w ciągu pięciu dni i nocy, podczas których trzy sławy Hollywoodu końca lat trzydziestych XX. wieku gorączkowo pracują nad scenariuszem adaptacji "Przeminęło z wiatrem" Margaret Mitchell. Niezadowolony z dotychczasowych efektów pracy producent filmu David O. Selznick podejmuje desperacką decyzję: przerywa zdjęcia, zamyka się we własnym gabinecie z nowym scenarzystą i reżyserem, by poprawić scenariusz i wznowić produkcję. 

Małe Zbrodnie Małżeńskie

Spektakl Małe zbrodnie małżeńskie to dramat sceniczny oparty na idei Tanga. Tango jako gatunek muzyczny ma na celu ukazanie namiętności pomiędzy kobietą a mężczyzną, namiętności nieskonsumowanej. 

Nad Niemnem

Tłem powieści jest historia dwóch żyjących obok siebie rodzin szlacheckich – średnio zamożnych Korczyńskich i zubożałych, żyjących jak chłopi Bohatyrowiczów. Dzieli ich niemal wszystko: sposób życia, status społeczny i zamożność, ale łączy wspólna przeszłość – zbrojna walka ramię w ramię o wolną, lepszą Polskę -  epoka wielkich, wspólnych marzeń, której kres położył upadek powstania. Na tym tle rozwija się historia miłości Justyny i Jana najmłodszego pokolenia Korczyńskich i Bohatyrowiczów.

Zwiedzanie Teatru

Wyjątkową przewodniczką podczas Zwiedzania Teatru Osterwy będzie Anna Nowak – aktorka, pasjonatka historii i dobry duch teatru. Nikt tak jak Ona nie zna historii lubelskiej sceny oraz nie potrafi o niej opowiadać. Zapraszamy: 17 marca, godz. 13:00, 27 marca, godz. 18:00, 7 kwietnia, godz. 15:00, 20 kwietnia, godz. 13:00. Bilety do kupienia w serwisie Bilety24

Antygona w Nowym Jorku DUŻA SCENA

Antygona w Nowym Jorku Janusza Głowackiego to jedna z najwybitniejszych sztuk napisanych po polsku w XX wieku. Akcja sztuki rozgrywa się w środowisku bezdomnych i imigrantów zamieszkujących slumsy i dzielnice nędzy w jednej z największych i najbogatszych metropolii. Sztuka ma charakter ostrej, śmiesznej i uniwersalnej tragifarsy, która dotyczy każdego z nas.

jak płakać w miejscach publicznych- ACKiM Chatka Żaka
Onegdaje Osterwy czyli Spotkania z Tradycją Ludową

Odkryj na nowo polską tradycję i kulturę ludową w Teatrze im. Juliusza Osterwy w Lublinie! Serdecznie zapraszamy!

jak płakać w miejscach publicznych- Aula Zespółu Szkół nr 13 ul. Berylowa 7 Lublin
Wielki człowiek do małych interesów
Scena Reduta Krasnystaw | jak płakać w miejscach publicznych
Scena Reduta Łuków | jak płakać w miejscach publicznych
Scena Reduta Tomaszów Lubelski | jak płakać w miejscach publicznych
Sonata Kreutzerowska - ACKiM Chatka Żaka

Monodram Daniela Salmana w reżyserii Łukasza Lewandowskiego.

Scena Reduta Hrubieszów | Cztery pory roku

W lutym na Scenie Reduta dwa spektakle. "Cztery pory roku" - wyjątkowe wydarzenie dla maluchów, które odwiedzają teatr po raz pierwszy. Twórczynie spektaklu Magdalena Zabel i Jowita Stępniak, zabierają dzieci i rodziców w podróż po czterech porach roku. Druga propozycja to "Hamlet na sprzedaż" w reżyserii Magdaleny Drab. Bohaterem spektaklu jest grupa aktorów lubelskiego teatru, która chce się zmierzyć z „Hamletem” i odnaleźć go w swojej teatralnej codzienności.

Oto rozkład jazdy Sceny Reduta w lutym.

21 lutego, godz. 13:00 | "Hamlet na sprzedaż" Hrubieszowski Dom Kultury

22 lutego, godz. 11:00 | "Cztery pory roku" Hrubieszowski Dom Kultury

22 lutego, godz. 13:00 | "Cztery pory roku" Hrubieszowski Dom Kultury

23 lutego, godz. 18:00 | "Hamlet na sprzedaż" Tomaszowski Dom Kultury.

Serdecznie zapraszamy! Bilety i informacje o rezerwacji na stronach internetowych ośrodków kultury oraz ich profilach w mediach społecznościowych.

Projekt Scena Reduta jest współfinansowany ze środków Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego.

Teatr im. Juliusza Osterwy w Lublinie jest instytucją Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego wspólnie prowadzoną z Ministrem Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Dyrektor Redbad Klynstra-Komarnicki

Scena Reduta Hrubieszów | Hamlet na sprzedaż

W lutym na Scenie Reduta dwa spektakle. "Cztery pory roku" - wyjątkowe wydarzenie dla maluchów, które odwiedzają teatr po raz pierwszy. Twórczynie spektaklu Magdalena Zabel i Jowita Stępniak, zabierają dzieci i rodziców w podróż po czterech porach roku. Druga propozycja to "Hamlet na sprzedaż" w reżyserii Magdaleny Drab. Bohaterem spektaklu jest grupa aktorów lubelskiego teatru, która chce się zmierzyć z „Hamletem” i odnaleźć go w swojej teatralnej codzienności.

Oto rozkład jazdy Sceny Reduta w lutym.

21 lutego, godz. 13:00 | "Hamlet na sprzedaż" Hrubieszowski Dom Kultury

22 lutego, godz. 11:00 | "Cztery pory roku" Hrubieszowski Dom Kultury

22 lutego, godz. 13:00 | "Cztery pory roku" Hrubieszowski Dom Kultury

23 lutego, godz. 18:00 | "Hamlet na sprzedaż" Tomaszowski Dom Kultury.

Serdecznie zapraszamy! Bilety i informacje o rezerwacji na stronach internetowych ośrodków kultury oraz ich profilach w mediach społecznościowych.

Projekt Scena Reduta jest współfinansowany ze środków Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego.

Teatr im. Juliusza Osterwy w Lublinie jest instytucją Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego wspólnie prowadzoną z Ministrem Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Dyrektor Redbad Klynstra-Komarnicki

Scena Reduta Tomaszów Lubelski | Hamlet na sprzedaż

W lutym na Scenie Reduta dwa spektakle. "Cztery pory roku" - wyjątkowe wydarzenie dla maluchów, które odwiedzają teatr po raz pierwszy. Twórczynie spektaklu Magdalena Zabel i Jowita Stępniak, zabierają dzieci i rodziców w podróż po czterech porach roku. Druga propozycja to "Hamlet na sprzedaż" w reżyserii Magdaleny Drab. Bohaterem spektaklu jest grupa aktorów lubelskiego teatru, która chce się zmierzyć z „Hamletem” i odnaleźć go w swojej teatralnej codzienności.

Oto rozkład jazdy Sceny Reduta w lutym.

21 lutego, godz. 13:00 | "Hamlet na sprzedaż" Hrubieszowski Dom Kultury

22 lutego, godz. 11:00 | "Cztery pory roku" Hrubieszowski Dom Kultury

22 lutego, godz. 13:00 | "Cztery pory roku" Hrubieszowski Dom Kultury

23 lutego, godz. 18:00 | "Hamlet na sprzedaż" Tomaszowski Dom Kultury.

Serdecznie zapraszamy! Bilety i informacje o rezerwacji na stronach internetowych ośrodków kultury oraz ich profilach w mediach społecznościowych.

Projekt Scena Reduta jest współfinansowany ze środków Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego.

Teatr im. Juliusza Osterwy w Lublinie jest instytucją Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego wspólnie prowadzoną z Ministrem Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Dyrektor Redbad Klynstra-Komarnicki

Sponsorzy/patroni