Krzysztof Babicki

Spektakl „Zamknęły się oczy ziemi” Pawła Huelle jest 84 wyreżyserowanym przez Krzysztofa Babickiego przedstawieniem . 12  z nich powstało na kanwie stworzonych przez reżysera adaptacji. W ogromnym dorobku dyrektora artystycznego Teatru im. Juliusza Osterwy w Lublinie znajduje się również  ponad dwadzieścia realizacji w Teatrze Telewizji a także współpraca z teatrami w Holandii, Finlandii i Korei Południowej, Niemczech i Rosji.

Krzysztof Babicki ukończył Wydział Filologii Polskiej na Uniwersytecie Gdańskim, a  następnie w roku 1982  Wydział Reżyserii krakowskiej PWST. Był uczniem m.in. Krystyny Skuszanki, Jerzego Krasowksiego, Jana Maciejowskiego, Bohdana Korzeniewskiego, Zygmunta Hübnera i Tadeusza Kantora.  Jego reżyserski dyplom to "Hiob"(1982)  na podstawie biblijnej "Księgi Hioba" w przekładzie Czesława Miłosza przygotowany w Teatrze im. Juliusza Słowackiego Krakowie.

Początki jego związków z teatrem datują się na  lata licealne i czas studiów polonistycznych w Gdańsku, kiedy to został współzałożycielem i szefem odnoszącego na forum ogólnopolskim sukcesy studenckiego Teatru Jedynka.  Jako dyplomowany reżyser zadebiutował w 1982 roku przedstawieniem "Sonata widm" Augusta Strindberga na deskach gdańskiego Teatru Wybrzeże.

Od 1982 roku Krzysztof Babicki związany był z Teatrem Wybrzeże w rodzinnym Gdańsku, w  roku 1991 objął kierownictwo artystyczne tej instytucji. Równocześnie współpracował ze Starym Teatrem w Krakowie i innymi scenami w Polsce i zagranicą.

15 maja 1999 roku odbyła się w Teatrze im. Osterwy premiera „Arkadii” Toma Stopparda w gościnnej reżyserii Krzysztofa Babickiego. Swoje kolejne przedstawienie – „Diabelskie nasienie” Ivo Bresana – premiera 10 . 10 2000 roku – twórca zrealizował na lubelskiej scenie już jako jej świeżo nominowany dyrektor artystyczny.

W ciągu dekady swej pracy w Lublinie realizował zarówno pozycje z repertuaru wielkiej  klasyki: światowej  i obcej jak  też  serię udanych prapremier. „Dziady”, „Hamlet”, „Operetka”, „Wesele” , „Biesy”, „Idiota”, „Zbrodnia i kara” przeplatały się na afiszu z „Sarmacją”, „Rock ’n’ rollem”, „Nocą wielkiego sezonu”, „Białym Dmuchawcem”. Lubelski teatr pod jego kierownictwem zdobył udokumentowaną wysoką  frekwencją sympatię publiczności oraz przychylność krytyki.

W swoich realizacjach Krzysztof Babicki porusza tematy związane z kryzysem wartości, norm moralnych i wiary,   ze schyłkiem cywilizacji, z którym przyszło zmagać się współczesnemu człowiekowi. Adaptuje na scenę teksty współczesne, a o dzisiejszej ludzkiej egzystencji i degeneracji świata mówi także inscenizując klasykę.  Przede wszystkim jednak jako reżyser opowiada publiczności zajmujące historie.

Ich ciąg dalszy wkrótce nastąpi.

Krzysztof Babicki

Spektakl „Zamknęły się oczy ziemi” Pawła Huelle jest 84 wyreżyserowanym przez Krzysztofa Babickiego przedstawieniem . 12  z nich powstało na kanwie stworzonych przez reżysera adaptacji. W ogromnym dorobku dyrektora artystycznego Teatru im. Juliusza Osterwy w Lublinie znajduje się również  ponad dwadzieścia realizacji w Teatrze Telewizji a także współpraca z teatrami w Holandii, Finlandii i Korei Południowej, Niemczech i Rosji.

Krzysztof Babicki ukończył Wydział Filologii Polskiej na Uniwersytecie Gdańskim, a  następnie w roku 1982  Wydział Reżyserii krakowskiej PWST. Był uczniem m.in. Krystyny Skuszanki, Jerzego Krasowksiego, Jana Maciejowskiego, Bohdana Korzeniewskiego, Zygmunta Hübnera i Tadeusza Kantora.  Jego reżyserski dyplom to "Hiob"(1982)  na podstawie biblijnej "Księgi Hioba" w przekładzie Czesława Miłosza przygotowany w Teatrze im. Juliusza Słowackiego Krakowie.

Początki jego związków z teatrem datują się na  lata licealne i czas studiów polonistycznych w Gdańsku, kiedy to został współzałożycielem i szefem odnoszącego na forum ogólnopolskim sukcesy studenckiego Teatru Jedynka.  Jako dyplomowany reżyser zadebiutował w 1982 roku przedstawieniem "Sonata widm" Augusta Strindberga na deskach gdańskiego Teatru Wybrzeże.

Od 1982 roku Krzysztof Babicki związany był z Teatrem Wybrzeże w rodzinnym Gdańsku, w  roku 1991 objął kierownictwo artystyczne tej instytucji. Równocześnie współpracował ze Starym Teatrem w Krakowie i innymi scenami w Polsce i zagranicą.

15 maja 1999 roku odbyła się w Teatrze im. Osterwy premiera „Arkadii” Toma Stopparda w gościnnej reżyserii Krzysztofa Babickiego. Swoje kolejne przedstawienie – „Diabelskie nasienie” Ivo Bresana – premiera 10 . 10 2000 roku – twórca zrealizował na lubelskiej scenie już jako jej świeżo nominowany dyrektor artystyczny.

W ciągu dekady swej pracy w Lublinie realizował zarówno pozycje z repertuaru wielkiej  klasyki: światowej  i obcej jak  też  serię udanych prapremier. „Dziady”, „Hamlet”, „Operetka”, „Wesele” , „Biesy”, „Idiota”, „Zbrodnia i kara” przeplatały się na afiszu z „Sarmacją”, „Rock ’n’ rollem”, „Nocą wielkiego sezonu”, „Białym Dmuchawcem”. Lubelski teatr pod jego kierownictwem zdobył udokumentowaną wysoką  frekwencją sympatię publiczności oraz przychylność krytyki.

W swoich realizacjach Krzysztof Babicki porusza tematy związane z kryzysem wartości, norm moralnych i wiary,   ze schyłkiem cywilizacji, z którym przyszło zmagać się współczesnemu człowiekowi. Adaptuje na scenę teksty współczesne, a o dzisiejszej ludzkiej egzystencji i degeneracji świata mówi także inscenizując klasykę.  Przede wszystkim jednak jako reżyser opowiada publiczności zajmujące historie.

Ich ciąg dalszy wkrótce nastąpi.


scenariusz i reżyseria
reżyseria
adaptacja i reżyseria
Sponsorzy/patroni